迪士尼卡通大力士敘述希臘神話中的第一大英雄~赫拉克勒斯 

 

他是天神之首宙斯和希臘王室皇后的私生子

 

 最有名的事蹟是十二件功勳

 

 他的故事沒有謀策木馬屠城記終結特洛伊戰爭的厄里休斯精采

 

卻更接近凡人的命運

 

在苦難和光榮

 

 理性與瘋狂

 

 戰場和情場都富有啟示

 

 就像土星走到個人星盤第十宮事業宮給我們的魔鬼訓練

 

 接受土星的考驗

 

 會發現自己內在力量更為強大

 

 能戰勝這個瓶頸

 

 成功的攻頂在望

 

 這也是土星給我們的禮物

 

 

電影主題曲~Michael Bolton - Go The Distance

http://tw.youtube.com/watch?v=vkxObXc8WAY

 

I have often dreamed, of a far off place

我常夢見遠方 


Where a hero's welcome, would be waiting for me

大家以英雄式歡迎我的歸來


Where the crowds will cheer, when they see my face

當群眾看到我歡聲雷動


And a voice keeps saying, this is where I'm meant to be

有個聲音不斷的說這才是我該在的地方



I'll be there someday, I can go the distance

將來我一定能站上頂端


I will find my way, if I can be strong

只要我堅強一定能走出屬於自己的路


I know ev'ry mile, will be worth my while

或許過程遙遠艱辛但是值得


When I go the distance, I'll be right where I belong

我一定可以得到屬於我的天地


Down an unknown road, to embrace my fate

即使未來仍是未知數我都將欣然接受結果


Though that road may wander, it will lead me to you

即使在過程中迷路你依然會幫助指引我


And a thousand years, would be worth the wait

即使要花上千年光陰也值得等待


It might take a lifetime, but somehow I'll see it through

或許要花上整個人生但是我終能看到這一刻的到來


And I won't look back, I can go the distance

我絕不沉溺過去


And I'll stay on track, no, I won't accept defeat

堅持作自己不輕易被擊敗


It's an uphill slope, but I won't lose hope

即使路上滿是陡坡我也不會失去希望


Till I go the distance, and my journey is complete

直到站上頂端我的人生旅程才算完整


But to look beyond the glory is the hardest part

能看見遠處的榮耀光輝是最難的挑戰


For a hero's strength is measured by his heart

但是一個英雄真正的力量來自他的內心


Like a shooting star, I will go the distance

就像劃過天際的流星

 

I will search the world, I will face its harms

我一定能找到屬於自己的世界


I don't care how far, I can go the distance

不管多麼遙遠


Till I find my hero's welcome, waiting in your arms

直到我受到英雄式歡迎依偎在你懷裡

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    anita621010 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()